سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار نیکی کند، برادرانش دوستش خواهندداشت . [امام علی علیه السلام]

آذربیگ

 
 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(چهارشنبه 86 تیر 13 ساعت 10:36 صبح )
24 کشور پیام صلح کودکان را می‌شنوند
رکابزنی از الجزایر تا آفریقای جنوبی برای کودکان محروم

         دو دوچرخه‌سوار برای انتقال پیام جهانی شایسته کودکان در 24 کشور آفریقایی رکاب می‌زنند.

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خسرو یوسفی و مجتبی داوری دو دوچرخه‌سوار ایرانی تصمیم دارند تا از کشور الجزایر تا آفریقای جنوبی را با دوچرخه سفر کنند. این سفر که حدود هشت ماه طول خواهد کشید از شمال غربی قاره آفریقا، از کشور الجزایر آغاز و در کشور آفریقای جنوبی که در جنوب غربی این قاره قرار دارد به پایان می‌رسد.

       هدف از این سفر انتقال پیام «جهانی شایسته کودکان» به سرتاسر دنیا است و قرار است در طول مسیر، نمایشگاه‌هایی از آثار نقاشی کودکان برگزار شود. در نهایت همگی آثار جمع  شده در نمایشگاهی در شهر ژوهانسبورگ (پایتخت کشور آفریقای جنوبی) که توسط نلسون ماندلا افتتاح می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

       مجتبی داوری، در باره ویژگی‌های دیگر این سفر گفت: «ما قصد داریم تا یک نمایشگاه عکس نیز از آثار باستانی و فرهنگ ایرانی در کنار کارهای کودکان داشته باشیم تا مردم آفریقا را با فرهنگ ایرانی آشنا کنیم.»

       یوسفی در خصوص چگونه شکل گرفتن این ایده توضیح داد: «از آنجا که خود یکی از کودکان کار بودم همیشه با کودکان و نوجوانان فقیری که در خانواده‌ای محروم از همه امکانات مادی و گاه معنوی زاده شده‌اند احساس همدردی می‌کردم و به همین دلیل ده‌ها هزار کیلومتر در جاده‌ها روزهای گرم رنج‌آمیز و شب‌های سرد خوف‌انگیز را تحمل کرده و به جهانیان آرزوهای لبریز از مهر کودکان را یادآور شوم.»

       این دوچرخه‌سواران که از سوی کمیته توریست ورزشی سازمان میراث فرهنگی حمایت شده‌اند با هماهنگی این سازمان از طریق سفارت مجوزهای لازم در طی سفر را دریافت کردند و قرار است تا با امور فرهنگی سفارت‌خانه ایران در هر کشور برای برپایی نمایشگاه و جمع‌آوری نقاشی‌ها اقدام کنند.

       داوری علت انتخاب قاره آفریقا را این چنین عنوان کرد و  گفت: «آفریقا قاره‌ای است مظلوم و محروم بنابراین ما تصمیم گرفتیم از جایی فریاد بکشیم که آن منطقه خود بیشتر با این مشکلات دست به گریبان است. جایی که فقر و کار کودکان بیداد می‌کنند.»

       این دو دوچرخه‌سوار برای گرفتن چند اثر نقاشی کودکان در روز جهانی کودک به مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده بودند.

       خسرو یوسفی و مجتبی داوری در روز جهانی کودک با شعار «جهانی شایسته کودکان» سفر خود را آغاز کردند و گفتند: «تا الجزایر با کشتی، اتوبوس و قطار می‌رویم و از الجزایر سفر خود را با دوچرخه آغاز می کنیم.»







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 2882  بازدید


» اشتراک در خبرنامه «